Vrátenie tovaru, reklamácia a reklamačný poriadok
Našich zákazníkov si hýčkame a chceme, aby boli s našimi službami spokojní a radi u nás nakupovali.
Preto v prípade Vrátenia tovaru alebo Reklamácie sa vždy snažíme vyjsť Vám maximálne v ústrety a záležitosť riešime v čo najkratšom čase.
VRÁTENIE TOVARU V 14 DŇOVEJ LEHOTE
V zmysle ust. § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (cez internetový obchod) máte právo vrátiť tovar bez udania dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. V prípade, ak v rámci jednej objednávky bol tovar dodaný oddelene, lehota na odstúpenie plynie okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný.
Táto lehota sa nevzťahuje na podnikateľov a iné subjekty, ktoré nakúpili tovar na IČO.
Pri uplatnení práva "Odstúpenie od zmluvy" je nutné, aby ste nám tovar doručili na adresu:
Ing. Mária Halászová, Česká ul. 277/9, 945 01 Komárno.
Vrátený tovar, prosím, bezpečne zabaľte a pošlite nám ho doporučene, nie však na dobierku.
Spolu s tovarom nám pošlite tiež doklad o kúpe a vyplnený a podpísaný formulár ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY UZATVORENEJ NA DIAĽKU.
Peniaze Vám vrátime po kontrole vráteného tovaru bankovým prevodom na Váš účet.
Vrátený tovar by mal javiť čo najmenšie známky opotrebovania a používania. Mal by byť čo najviac uvedený do pôvodného stav, v akom bol prevzatý, ideálne aj v originálnom obale. Tovar môže byť vyskúšaný (použitý), je však treba myslieť na náklady, ktoré nám vzniknú pri jeho uvedení do pôvodného stavu. Zníženiu vrátenej čiastky predídete tým, že tovar sami skompletizujete, očistíte a správne zabalíte.
Pokiaľ bol súčasťou zakúpeného tovaru aj darček zdarma, je potrebné ho vrátiť spolu s tovarom.
Kupujúci berie na vedomie, že v súlade s ustanovením § 7 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
• poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
• predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
• predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
• predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
• predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
• predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
• predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
• vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
• predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softwéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
• predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
• poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
• poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Rekapitulácia na záver:
1) Tovar nám môžete vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu. Lehota začína plynúť v deň prevzatia tovaru.
2) Lehota na vrátenie končí v najbližší pracovný deň, ak 14. deň pripadá na víkend alebo sviatok.
3) Odstúpenie od zmluvy musí byť dodávateľovi odoslané najneskôr v posledný deň 14 dňovej lehoty.
4) Tovar doručte predávajúcemu najlepšie doporučene, náklady na vrátenie tovaru hradí zákazník.
5) Tovar je možné vrátiť použitý, v neoriginálnom obale. Je však treba počítať s nákladmi, ktoré vzniknú predávajúcemu za jeho uvedenie do pôvodného stavu.
6) Zásielka musí obsahovať: tovar, doklad o kúpe a podpísaný formulár Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku.
7) Peniaze Vám vrátime najneskôr do 14 dní od doručenia Odstúpenia od kúpnej zmluvy, nie však pre doručením vráteného tovaru.
Viac info v nájdete v obchodných podmienkach alebo nás kontaktujte na maja@jelly-roll-rug-slovakia.sk
REKLAMÁCIA TOVARU
Preberaný tovar je poškodený.
Pred samotným prevzatím zásielky od prepravcu prosím dôkladne prekontrolujte jej obal. Nikdy nepreberajte tovar od prepravcu v prípade, že je obal porušený.
Ak je tovar poškodený, aj keď je obal neporušený, bezodkladne (v deň doručenia) kontaktujte dopravcu - Slovenskú poštu na ktorejkoľvek jej pobočke, alebo kuriérsku spoločnosť GLS a spíšte reklamáciu u dopravcu.
Tovar sa pokazil v záručnej lehote (24 mesiacov)
Pokazený tovar nám pošlite na adresu:
Ing. Mária Halászová, Česká ul. 277/9, 945 01 Komárno.
Zásielka musí obsahovať tovar, doklad o kúpe a vyplnený a podpísaný REKLAMAČNÝ FORMULÁR.
Zákonná lehota na vybavenie reklamácie je 30 dní.
Drobné závady obratom opravíme, v prípade väčšej závady
1) možnosť výmeny tovaru za rovnaký nový,
2) možnosť výmeny tovaru za iný v rovnakej alebo vyššej hodnote,
3) možnosť vystavenia darčekového poukazu so 6 mesačnou platnosťou v hodnote reklamovaného tovaru.
Ak bude reklamácia uznaná, vrátime Vám aj vynaložené náklady na doručenie reklamovaného tovaru. V takom prípade Vás požiadame o predloženie účtu za poštovné (podací lístok). Náklady za takéto poštovné musia byť v cene bežného doručenia prostredníctvom Slovenskej pošty (doporučený list/balíček), alebo kuriérskej spoločnosti GLS.
Prosíme, aby ste pred odoslaním tovaru na reklamáciu zvážili, či sa skutočne jedná o vadu produktu, ktorá nebola spôsobená bežným alebo nesprávnym zaobchádzaním s tovarom.
Garancia: V prípade uznanej reklamácie na vážne závady tovaru Vám nikdy nebudeme vracať opravený tovar. Vždy Vám ho vymeníme za nový, prípadne vrátime peniaze - pokiaľ nebude tovar v reklamačnej lehote skladom.
Pomôžeme Vám: Máte problém s tovarom, ktorý ste u nás kúpili, ale nemôžete naň uplatniť reklamáciu?
Pokúsime sa Vám napriek tomu pomôcť. Skúste nás najskôr kontaktovať (napr. na e-mail), aby sme sa s Vami dohodli na ďalšom postupe. Môžeme Vám ponúknuť naše služby na opravu závady.
Rekapitulácia na záver:
1) Tovar môžete reklamovať do 24 mesiacov po jeho zakúpení.
2) Reklamáciu nám musíte doručiť najneskôr v posledný deň záručnej lehoty.
3) Tovar nám doručte najlepšie doporučenou poštou, zásielky na dobierku nebudú prijaté.
4) Zásielka musí obsahovať tovar, doklad o kúpe a vyplnený a podpísaný Reklamačný formulár.
5) Lehota na vybavenie reklamácie je 30 dní.
6) Peniaze Vám v prípade uznanej reklamácie vrátime na Váš bankový účet.
Viac info v nájdete v Obchodných podmienkach alebo nás kontaktujte na +421 950 763 690 alebo maja@jelly-roll-rug-slovakia.sk.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z úst. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 1. až 3. tohto reklamačného poriadku) a právach, ktoré mu vyplývajú z úst. §623 Občianskeho zákonníka (bod 4. až 5. tohto reklamačného poriadku) tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.
Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho.
Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s úst. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u predávajúceho zodpovednosť za vadu tovaru, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci a bol zakúpený u predávajúceho.
Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho v súlade s úst. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do predávajúcemu a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 8.1. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“)
Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z úst. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.
Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu.
Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 1. až 3. tohto reklamačného poriadku (úst. § 622 Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 4. až 5. tohto reklamačného poriadku (úst. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle úst. § 622 a úst. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle úst. § 622 a úst. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa úst. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Záruka sa nevzťahuje na vady na ktoré bol kupujúci v dobe uzatvárania zmluvy predávajúcim upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
b) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim (ako mechanické poškodenie látky alebo zakladača),
c) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
d) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
e) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru (závady spôsobené použitím zakladača na tvorbu látkových tunelov v rozpore s návodom na obsluhu alebo zásadami správneho používania),
f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
h) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
i) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania v reklamačnom protokole, ktorý mu bude doručený spolu s tovarom.
Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná.
Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie bude prípadné opätovné uplatnenie reklamácie tej istej jedinečnej vady (nie vady rovnakého druhu) zamietnuté.
Ustanovenia tohto reklamačného poriadku výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v úst. § 2 písm. a) Zákona.
Adresa pre uplatnenie reklamácie:
Ing. Mária Halászová
Česká ul. 2779/8
945 01 Komárno, Slovenská republika
Tel. č. +421 950 763 690
Email: maja@jelly-roll-rug-slovakia.sk